زومیب رشد صنعت بیمه راهی جز تحول دیجیتال ندارد - زومیب

اتاق ایران آنلاین در ویژه‌نامه‌ی نوروزی خود در گزارشی به ارتباط صنعت بیمه و تحول دیجیتال پرداخته که خلاصه‌ای از آن را در این مطلب بازنشر می‌کنیم. دلایلی چون ضعف زیرساخت‌های فناوری ارتباطات و اطلاعات، رابطه تنگاتنگ بیمه با ریسک‌ها، نیاز این صنعت به تعامل با دنیا و محدودیت دسترسی به دانش روز از طریق اینترنت با اجرای طرح صیانت باعث شدند این صنعت از توسعه جا بماند.

تا زمانی که تنش‌ها در اقتصاد ایران ادامه دارد نمی‌توان انتظار رشد صنعتی را داشت که خود با ریسک درگیر است. دست‌اندرکاران صنعت بیمه دریافته‌اند که راهی جز تحول دیجیتال ندارند در نتیجه موضوع نوآوری و فناوری در صنعت بیمه ابعاد گسترده‌تری پیدا می‌کند.

این نوآوری در مورد صنعت بیمه باید در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های آینده سهم بیشتری داشته باشد.

یکی از مسائل مهم صنعت بیمه ارتباط تنگاتنگ با شرکت‌های بیمه بین‌الملل است در نتیجه مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل بر این صنعت تأثیر می‌گذارد و نوآوری در سیاست‌ها می‌تواند راهی برای تعامل با جهان در شرایط انزوای ایران پیدا کند.

از سوی دیگر در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین صنعت بیمه هم نیاز داشت در مسیر این شعار حرکت کند اما از آن‌جا که ماهیت آن با ریسک‌ها گره خورده بود کمترین بهره‌مندی را از نوآوری و تولید برد و در یک نقطه درجا زد. در نهایت دستیابی به ضریب نفوذ بیمه ۷ درصدی تا پایان برنامه ششم ممکن نشد.

«مقاومت صنعت بیمه در مقابل نوآوری» یا «بی‌توجهی بدنه سنتی صنعت به شرکت‌های دانش‌بنیان» هم می‌توانند از دلایلی باشند که منجر به جاماندگی بیمه از توسعه شده‌اند.

در سالی که گذشت «ضعف زیرساخت‌های فناوری ارتباطات و اطلاعات و محدودیت‌های موجود در مسیر دسترسی به منابع و دانش روز دنیا از طریق اینترنت با اجرای طرح صیانت» هم مزید بر علت شد و به این جاماندگی دامن زد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 303 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 8 آوریل 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها