زومیب رکوردشکنی فروش خودروهای تسلا به‌لطف موفقیت در بازار چین - زومیب

تسلا در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید ۴۲۲٬۸۷۵ خودرو در فصل نخست سال ۲۰۲۳ روانه‌ی بازار کرد. این آمار در حالی ثبت می‌شود که تحلیلگران وال‌استریت فروش ۴۲۰٬۰۰۰ خودروی تسلا را پیش‌بینی کرده بودند. تسلا در بازه‌ی زمانی موردبحث ۴۴۰٬۸۰۸ خودرو تولید کرد.

آمار تولید و تحویل خودرو در فصل اول ۲۰۲۳ رکورد جدیدی برای خودروساز بزرگ آمریکایی محسوب می‌شود. تسلا در فصل پایانی سال گذشته‌ی میلادی ۴۰۵٬۲۷۸ خودرو به مشتریانش تحویل داد و ۴۳۹٬۷۰۱ خودرو تولید کرد. آمار فصل چهارم ۲۰۲۲ نیز رکوردشکن بود، اما در حد انتظار وال‌استریت ظاهر نشد.

بر اساس گزارش تک‌کرانچ، بخش‌ قابل‌توجهی از خودروهای تحویل‌شده‌ی تسلا در گیگافکتوری شهر شانگهای چین تولید شدند. تسلا در تمامی بازارهای دنیا ازجمله بازار پراهمیت چین قیمت خودروهایش را کاهش داده است. پس از تسلا، رقبای این شرکت نظیر Xpeng و Nio و فولکس‌واگن و مرسدس بنز نیز قیمت خودرو را به‌ویژه در بازار چین کاهش دادند. نتیجه‌ی کاهش قیمت، بالا رفتن فروش خودروهای تسلا نسبت‌ به سال گذشته است. چین نقش پررنگی در آمار فروش تسلا دارد.

تسلا آمار تولید و تحویل خودروهایش را به‌صورت منطقه‌ای اعلام نمی‌کند؛ اما مطابق‌ با داده‌های انجمن CPCA چین، تسلا در ماه‌های ژانویه و فوریه‌ی ۲۰۲۳ (اواسط دی تا اواسط اسفند ۱۴۰۱) مجموعا ۱۴۰٬۴۵۳ خودروی ساخته‌شده در چین را به فروش رساند.

CPCA فعلاً آمار ماه مارس (اسفند و فروردین) را منتشر نکرده است. اگر آمار خودروهای تحویل‌شده‌ی تسلا در ماه مارس مشابه ماه فوریه باشد، این شرکت مجموعاً بیش از ۵۰ درصد (یا تقریباً ۲۱۵٬۰۰۰ دستگاه) از خودروهای فروخته‌شده در فصل اول ۲۰۲۳ را در گیگافکتوری شانگهای تولید کرده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 171 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 آوریل 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها