زومیب سامسونگ تا چندسال دیگر همچنان از گرافیک‌های AMD Radeon در تراشه‌های اگزینوس استفاده می‌کند - زومیب

قرارداد بین سامسونگ و AMD اولین‌بار سال ۲۰۱۹ منعقد شد. این توافق امکان استفاده از گرافیک‌های سفارشی مبتنی‌بر معماری RDNA شرکت AMD را در تراشه‌های گوشی‌های هوشمند سامسونگ فراهم کرد.

غول فناوری کره‌ی جنوبی از زمان عقد قرارداد با AMD از راهکارهای گرافیکی Radeon در تراشه‌های اگزینوس بهره گرفته است؛ سیستم-‌روی-چیپ‌هایی که به‌عنوان قلپ تپنده‌ی بسیاری از گوشی‌های هوشمند سری گلکسی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

سامسونگ می‌گوید تمدید قرارداد با AMD امکان استفاده از چندین نسل از گرافیک‌های Radeon را در تراشه‌های اگزینوس فراهم می‌کند. این شرکت اعلام کرده است اکنون می‌تواند از راهکارهای گرافیکی شریک تجاری خود در سطح کنسول استفاده کند که این مورد به افزایش بهره‌وری انرژی در دستگاه‌های سری گلکسی کمک خواهد کرد.

به گزارش ZDNet، سامسونگ اخیراً با استفاده از پلتفرم AMD، فناوری رهگیری پرتو (Ray-Tracing) را روی پردازنده‌های موبایل خود ارائه داده است. این شرکت سال گذشته از Xclipse رونمایی کرد؛ واحد پردازش گرافیکی موبایلی که از معماری AMD RDNA 2 بهره می‌برد.

اطلاعیه‌ی سامسونگ نشان می‌دهد این شرکت همچنان به توسعه‌ی نسخه‌های جدید تراشه‌های اگزینوس ادامه خواهد داد و نگرانی‌های برخی افراد درمورد پایان همکاری آن با AMD را نیز برطرف کرده است. البته استفاده از راهکارهای گرافیکی AMD طی سال‌های اخیر نتایج متفاوتی در عملکرد سیستم-روی-چیپ‌های سری اگزینوس داشته است و باید دید این روند در آینده چگونه پیش خواهد رفت.

اگزینوس ۲۲۰۰ که به‌عنوان پردازنده‌ی گوشی‌های سری گلکسی S22 سامسونگ مورد استفاده قرار گرفته است از پردازنده‌ی گرافیکی AMD RDNA 2 استفاده می‌کند که البته این ویژگی باعث شد گوشی‌های پرچم‌دار ۲۰۲۲ شرکت کره‌ای با مشکل داغ‌شدن بیش‌از حد مواجه شوند.

به‌هرحال سری گلکسی S23 سامسونگ فقط با تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 2 عرضه شدند و به‌نظر می‌رسد مشکل داغ‌شدن زیاد در این گوشی‌ها برطرف شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 192 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 6 آوریل 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها