زومیب سامسونگ پشتیبانی از دکس را در ویندوز ۷ و مک او اس متوقف می‌کند - زومیب

امروزه، برخی از گوشی‌های اندرویدی به قابلیت‌های جدیدی مجهز شده‌اند تا بتوانند امکان تجربه‌ی محیط دسکتاپ را برای کاربران به ارمغان بیاورند. درواقع، سازندگان با بهینه‌سازی‌هایی در پوسته‌های اختصاصی خود، حالتی را به این امر اختصاص داده‌اند که با اتصال گوشی به نمایشگر خارجی، همان محیط اندروید به شمایلی شبیه سیستم‌عامل‌های دسکتاپ تغییر وضعیت می‌دهد و کاربر می‌تواند با اتصال ماوس و کی‌بورد به گوشی نیز مانند لپ‌تاپ یا رایانه‌ی شخصی مستقل و هم‌زمان با برنامه‌های مختلف کار کند.

سامسونگ چند سالی است که این امکان را در برخی از مدل‌ها و اکثر پرچم‌داران خود فراهم کرده است. این قابلیت با عنوان «سامسونگ دکس» (Samsung DeX) شناخته می‌شود. سامسونگ دکس درابتدا تنها ازطریق داک یا مبدل مخصوص خود قابل‌استفاده بود؛ اما اکنون در گوشی‌های ساخت جدید این شرکت بدون نیاز به مبدل و به‌صورت اتصال سیمی و بی‌سیم راه‌اندازی می‌شود. همچنین، سامسونگ امکان استفاده از این حالت را برای کاربران ویندوز و مک با نرم‌افزار اختصاصی آن فراهم کرده بود. حتی نسخه‌ی لینوکس آن نیز در دست توسعه بود؛ اما هیچ‌گاه عرضه نشد.

مقاله‌های مرتبط:

اکنون براساس اطلاعیه‌ی جدیدی که در صفحه‌ی اختصاصی سامسونگ برای حالت دکس منتشر شده است، از ژانویه‌ی ۲۰۲۲ این غول کره‌ای تصمیم دارد به پشتیبانی از نرم‌افزار DeX در ویندوز ۷ و مک او اس خاتمه دهد. کاربران ویندوز ۷ برای دریافت پشتیبانی و به‌روزرسانی‌های این نرم‌افزار به‌ناچار باید به نسخه‌های جدیدتر ویندوز، یعنی ۱۰ و ۱۱ مهاجرت کنند یا اینکه با اتصال گوشی خود به تلویزیون یا نمایشگر خارجی به استفاده از آن ادامه دهند.

برخی از کاربران مک نیز در ردیت گزارش داده‌اند که پیام مبتنی‌بر پایان پشتیبانی از دکس را دریافت کرده‌اند. این احتمالا بدین‌معنا خواهد بود که کاربران همچنان می‌توانند از نرم‌افزار دکس درصورت نصب‌بودن استفاده کنند؛ اما از دریافت پشتیبانی و آپدیت‌های آینده‌ی آن محروم خواهند شد. همچنین، امکان دانلود برنامه‌ی دکس برای سیستم‌عامل‌های مذکور از تاریخ مذکور میسر نخواهد بود. با‌توجه‌‌به اینکه دکس یکی از قابلیت‌های محبوب و مطرح گلکسی‌های سامسونگ محسوب می‌شود، این تصمیم سامسونگ به‌مذاق بسیاری از کاربران خوش نخواهد آمد و کاربران باید در پی چاره‌ای برای این موضوع باشند.

دیدگاه شما کاربران زومیب درمورد این تصمیم سامسونگ چیست؟ آیا شما هم جزو کاربرانی هستید که از این اقدام سامسونگ متأثر خواهید شد؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 298 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 13 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها