زومیب عینک «واقعیت کمکی» اوپو ما را چند قدم به تحقق داستان‌های علمی‌تخیلی نزدیک‌تر می‌کند - زومیب

اوپو طبق سنت همیشگی‌اش، در رویداد سالانه INNO Day جدیدترین عینک هوشمند خود به نام اوپو ایرگلس (Oppo Air Glass) را رونمایی کرد که رؤیاپردازی‌های علمی‌تخیلی را چند قدم به واقعیت نزدیک‌تر می‌کند. ایرگلس در‌واقع تک‌‌لنزی است که روی قاب عینک مخصوصی قرار می‌گیرد و به‌کمک پروژکتور بسیار کوچکی، اطلاعات مختلف را مقابل چشمان کاربر به‌نمایش در‌می‌آورد.

چینی‌ها ایرگلس را محصول «واقعیت کمکی» (aR) معرفی کرده‌اند که با واقعیت افزوده متفاوت است و شبیه گوگل گلس (Google Glass) عمل می‌کند. در واقعیت افزوده، مثل بازی پوکمون گو، تصاویر سه‌بعدی در دنیای واقعی قرار می‌گیرند تا این حس را ایجاد کنند که واقعا در نزدیکی ما حضور دارند. بااین‌حال در واقعیت کمکی، داده‌های دوبعدی در جلوِ چشمان کاربر نمایش داده می‌شود؛ شبیه آن عینکی که کاراکتر نورمن جیدن در بازی‌ Heavy Rain با آن پرونده‌های قتل را حل می‌کرد.

اوپو ایرگلس

ایرگلس اوپو از پردازنده اسنپدراگون ۴۱۰۰ کوالکام بهره می‌برد و ۳۰ گرم وزن دارد. به‌گفته‌ی اوپو، باتری این عینک در حالت استفاده‌ی مدام ۳ ساعت و در حالت استندبای تا ۴۰ ساعت دوام می‌آورد. ایرگلس با دو طراحی فریم به رنگ نقره‌ای و مشکی و در دو اندازه موجود است. داخل قاب عینک نیز درگاه مغناطیسی وجود دارد که امکان اتصال آن به لنزهای معمولی را فراهم می‌کند.

صفحه‌نمایش موج‌بر ایرگلس از پروژکتور بسیار کوچک مجهز به فناوری میکرو LED استفاده می‌کند که اوج سطح روشنایی آن به ۳ میلیون نیت می‌رسد؛ اگرچه به‌گفته‌ی اوپو، روشنایی واقعی این پروژکتور در شرایط معمولی ​​تا ۱۴۰۰ نیت خواهد بود.

مقاله‌ی مرتبط:

این عینک را می‌توان ازطریق لمس، صدا، حرکات دست، سر و نیز از‌طریق اپلیکیشن Smart Glass کنترل کرد که در تمام گوشی‌های اوپو مبتنی‌بر سیستم‌عامل ColorOS 11 یا جدیدتر موجود است.

موارد استفاده از ایرگلس نیز شامل نمایش اعلان‌ها و مسیریابی، آب‌و‌هوا، تقویم، سلامت و تله‌پرامپتر است که این مورد آخری به‌خصوص برای گزارشگران و مجریان کاربرد دارد. این عینک از قابلیت ترجمه‌ی هم‌زمان نیز بهره می‌برد که در زمان عرضه، تنها ترجمه از چینی ماندارین به انگلیسی و برعکس را پشتیبانی می‌کند و در آینده قرار است ترجمه‌ی ماندارین به ژاپنی و کره‌ای هم به آن اضافه شود.

نمایشگر این عینک مونوکروم است و تنها از دو حالت ۱۶ یا ۲۵۶ درجه رنگ خاکستری پشتیبانی می‌کند؛ درنتیجه از نمایش تصاویر رنگی در این عینک خبری نیست. علاوه‌براین، ایرگلس احتمالا محصولی تمام‌عیار با کاربری عمومی نخواهد بود. طبق اعلام اوپو، این محصول در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ به‌صورت محدود عرضه خواهد شد و در زمان عرضه، فقط به بازارهای چینی راه پیدا خواهد کرد. با‌این‌حال، عرضه‌ی چنین محصولاتی تحقق رؤیاهایی است که تا دَه سال گذشته نمونه‌ای از آن‌ها را تنها می‌توانستیم در داستان‌های علمی‌تخیلی ببینیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 406 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 15 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها