زومیب قابلیت ترجمه خودکار کپشن و مشاهده‌ی سناریو ویدیو به نسخه موبایل یوتیوب اضافه شد - زومیب

نطق اصلی کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل دقایقی پیش آغاز شد که طی آن، غول جستجو به معرفی آخرین دستاوردهای خود پرداخته است. یکی از ویژگی‌های جدیدی که گوگل در جریان کنفرانس خود از آن رونمایی کرد، ترجمه‌ی خودکار کپشن‌های ویدئو برای نسخه‌ی موبایل یوتیوب است. براساس اطلاعات ارائه شده این ویژگی جدید هم‌اکنون از ۱۶ زبان پشتیبانی می‌کند. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که مشاهده‌ی سناریو (Transcript) ویدیوهای یوتیوب هم‌اکنون برای تمام گوشی‌های هوشمند اندرویدی و همچنین iOS امکان‌پذیر است.

گوگل در تلاش است تا با ارائه‌ی این ویژگی‌ها جستجو و همینطور مشاهده‌ی ویدئو‌های یوتیوب را برای کاربران تسهیل کند. پیش از این نیز گوگل قابلیت‌هایی را نظیر بخش‌بندی خودکار ویدیوهای یوتیوب دراختیار کاربرانش قرار داده بود.

گوگل در نظر دارد تا تعداد ویدیوهایی را که از ویژگی بخش‌بندی خودکار استفاده کرده‌اند از ۸ میلیون ویدئو به بیش از ۸۰ میلیون ویدئو در سال افزایش دهد. گوگل پس از آن اقدام به به‌روزرسانی ترجمه خودکار کرده که پیش از این و در سال ۲۰۲۰ اقدام به حذف امکان اضافه کردن کپشن توسط کاربران کرد. سرویس مذکور این ویژگی را برای کاربران فراهم می‌کرد که در نوشتن کپشن برای ویدیوهای مختلف مشارکت نمایند. حال آنکه گوگل در سال ۲۰۲۱ استفاده از ابزار ترجمه‌ی خودکار را در یوتیوب بصورت آزمایشی آغاز کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 369 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 11 می 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.