زومیب مشاغل مختلف برای سال ۱۴۰۲ چقدر دستمزد می‌خواهند؟ - زومیب

ساعت کاری منعطف، صبحانه و ناهار و میان‌وعده، بسته‌ها و هدایای مناسبتی و سرویس رفت و برگشت هم دیگر مزایای شغلی پرتقاضا هستند. این در حالی است که مواردی مانند اتاق بازی، امریه سربازی، پزشک سازمانی، امکانات ورزشی، فضای استراحت، کمک هزینه دوره آموزشی و… مزایایی هستند که بین شرکت‌کنندگان در این پیمایش کمتر از ۱۵ درصد محبوبیت داشته‌اند.

درآمد دریافتی و مورد انتظار شاغلان حوزه آی‌تی و رسانه

جا‌ب‌ویژن در بخش دیگری از گزارش خود به میزان درآمد سال گذشته و درآمد مورد انتظار در مشاغل مختلف پرداخته است. هرچند مشاغل متعددی در این پیمایش ذکر و با جزئیات شرح داده شده است، اما ما در این گزارش صرفا به مشاغل مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات و رسانه پرداخته‌ایم و مختصری از اطلاعات آن را شرح داده‌ایم. همچنین در گزارش جاب‌ویژن میزان حقوق مشاغل در سه دسته تهران، شهرهای بزرگ و شهرهای کوچک تقسیم‌بندی شده‌اند اما ما در گزارشمان صرفا آمارهای مربوط به تهران را آورده‌ایم. میزان حقوق در تقریبا تمامی مشاغل و سطوح سازمانی در تهران بالاتر از سایر شهرها بوده است.

دیجیتال مارکتینگ و سئو

حوزه شغلی دیجیتال مارکتینگ و سئو به سه سطح کارشناس، کارشناس ارشد و سئو تفکیک شده است. بر اساس آمارهای جاب‌ویژن، بازه درآمد ماهانه کارشناس دیجیتال مارکتینگ و سئو در سال ۱۴۰۱ بین پنج تا ۱۳ میلیون تومان بوده است. در سطح کارشناس ارشد این بازه حقوق از ۷.۵ تا ۲۰ میلیون تومان و در سطح مدیریت این حوزه بین ۱۰ تا ۳۵ میلیون تومان اعلام شده است.

میانه درصد افزایش حقوق مورد انتظار شاغلان این حوزه هم متفاوت بوده و در این میانه در سطح کارشناسان ۳۵ درصد، کارشناسان ارشد ۲۱ درصد و مدیران ۵۰ درصد است.

ترجمه، تولید محتوا، نویسندگی و ویراستاری

در بخش دیگری از این گزارش میزان حقوق دریافتی و حقوق مورد انتظار از کسانی که در سال ۱۴۰۱ در حوزه ترجمه، تولید محتوا، نویسندگی و ویراستاری فعالیت می‌کردند، خواسته شده است. در این دسته شغلی، کسانی که در سطح کارشناس فعالیت می‌کنند در سال ۱۴۰۱، ماهانه حداقل چهار میلیون تومان و حداکثر ۱۰.۸ میلیون تومان و بالاتر دریافتی داشته‌اند. میانه درصد افزایش حقوق این افراد برای سال جدید ۲۹ درصد است که تمایل آن‌ها به دریافت حدود پنج تا ۱۵ میلیون تومان را نشان می‌دهد.

در سطح کارشناس ارشد بازه حقوق افراد این حوزه پنج تا ۱۵ میلیون تومان بوده است که این افراد با حدود ۲۸ درصد افزایش حقوق انتظار دارند در سال ۱۴۰۲ بین ۶.۲ تا ۱۹.۶ میلیون تومان درآمد داشته باشند. مدیران در حوزه ترجمه، تولید محتوا، نویسندگی و ویراستاری اما درصد کمتری از افزایش حقوق (۲۰ درصد) را انتظار دارند. آن‌ها که سال گذشته بین هفت تا ۲۹.۴ میلیون تومان درآمد داشته‌اند برای سال ۱۴۰۲، حقوقی بین ۹.۸ تا ۳۷.۴ میلیون تومان و بالاتر را انتظار دارند.

توسعه نرم‌افزار و برنامه‌نویسی

توسعه نرم‌افزار و برنامه‌نویسی حوزه کاری دیگری است که در پیمایش جاب‌ویژن مورد توجه قرار گرفته است. افراد شاغل در این حوزه متناسب با زبان برنامه‌نویسی‌ای که با آن کار می‌کنند و سطحی که دارند، حقوق متفاوتی دریافت می‌کنند.

C#/.NET

برنامه‌نویسانی که با زبان برنامه‌نویسی C#/.NET و در سطح junior کار می‌کنند، اعلام کرده‌اند که در سال ۱۴۰۱، کمتر از ۵.۶ تا ۱۸ میلیون تومان و بیشتر درآمد ماهانه داشته‌اند؛ آن‌ها انتظار دارند حقوق دریافتی‌شان در سال جدید با حدود ۴۸ درصد افزایش به حدود هفت تا بیش از ۲۴.۲ میلیون تومان برسد.

کسانی که با همین زبان برنامه‌نویسی در سطح Mid-level هستند، سالی که گذشت در ماه بین ۹ تا بیش از ۲۵ میلیون تومان درآمد داشته‌اند که انتظار دارند این رقم در سال ۱۴۰۲ افزایش ۴۰ درصدی پیدا کند. برنامه‌نویسانی که با زبان برنامه‌نویسی C#/.NET و در سطح senior هستند هم در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۴ ۳۵ میلیون تومان درآمد ماهانه داشته‌اند که مایلند این رقم در سال جدید به ۱۹ تا حدود ۵۶ میلیون تومان در ماه برسد.

پایتون

پایتون یکی دیگر از زبان‌های برنامه‌نویسی است که افراد در سطح junior که در سال ۱۴۰۱ با آن کار کرده‌اند ماهانه بین حدود پنج تا ۱۶ میلیون تومان و بالاتر درآمد داشته‌اند. آن‌ها انتظار دارند حقوق ماهانه‌شان در سال جاری با میانه ۳۳ درصد افزایش به حدود هفت تا بیش از ۲۲ میلیون تومان برسد.

حقوق دریافتی برنامه‌نویسان به این زبان در سطح Mid-level در سالی که گذشت حدود هفت تا ۲۵ میلیون تومان و بیشتر بوده است و حقوق مد نظر آن‌ها برای سال ۱۴۰۲ بین حدود ۹ تا ۳۶ میلیون تومان اعلام شده است که حدودا ۴۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

برنامه‌نویسان به زبان پایتون و در سطح Senior نیز در سال ۱۴۰۱ حقوق ماهانه‌ای بین هشت تا ۳۶.۷ میلیون تومان و بیشتر دریافت کرده‌اند. آن‌ها خواستار حدودا ۴۹ درصدی درآمدشان در سال جدید شده‌اند و بنابراین، انتظار دارند بازه درآمدیشان به حدود ۱۱.۷ تا بیشتر از ۶۰ میلیون تومان برسد.

برنامه‌نویسی موبایل

برنامه نویسان موبایل در سطح junior که ۱۰ درصدشان در سال ۱۴۰۱ کمتر از ۵.۲ میلیون تومان، ۱۰ درصدشان بیشتر از ۱۷.۷ میلیون تومان و ۸۰ درصد مابقی بین ۵.۲ تا ۱۷.۷ میلیون تومان دریافتی ماهانه داشتند، انتظار دارند در سال جاری با ۲۸ درصد افزایش حقوق، دریافتی ماهانه‌شان به حدود هفت تا حدود ۲۵ میلیون تومان برسد.

این دسته از برنامه‌نویسان که در سطح Mid-level هستند در سالی که گذشت حدود ۷.۵ تا ۲۵ میلیون تومان و بیشتر دریافت کرده‌اند. آن‌ها البته خواهان افزایش حقوق بیشتری هستند و توقع دارند در سال ۱۴۰۲ این بازه دریافتی به حدود ۱۰ تا حدود ۳۵ میلیون تومان برسد که به معنی حدودا ۴۰ درصد افزایش حقوق است.

از حدود ۱۳.۸ تا ۳۵.۶ میلیون تومان و بالاتر بازه حقوق ماهانه سال گذشته برنامه‌نویسان موبایلی است که در سطح Senior هستند. میانه میزان افزایش حقوقی که آن‌ها برای سال ۱۴۰۲ انتظار دارند ۵۲ درصد است. حقوق مد نظر آن‌ها برای امسال در بازه ۱۸ تا بیشتر از ۶۱ میلیون تومان قرار دارد.

شبکه، DevOps، پشتیبانی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری

افراد شاغل در این حوزه که در سطح کارشناس بوده‌اند سال ۱۴۰۱ را با حقوق ماهانه بین ۶.۵ تا ۱۸.۷ میلیون تومان و بیشتر سپری کردند. آن‌ها برای سال جدید حدودا ۳۴ درصد افزایش حقوق را انتظار دارند تا دریافتی ماهانه‌شان به حدود هشت تا بیشتر از ۲۵ میلیون تومان برسد.

در سطح کارشناس ارشد نیز بین ۱۰ تا ۲۸ میلیون تومان و بیشتر درآمد داشته‌اند و میانه افزایش درآمد مد نظرشان ۳۸ درصد است. این ۳۸ درصد میزان افزایش حقوق مورد انتظار مدیران شبکه، DevOps و پشتیبانی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری هم هست. آن‌ها که سال گذشته حدود ۱۲ تا ۳۵ میلیون تومان درآمد داشتند حالا انتظار دارند حقوق ماهانه‌شان در کمترین حالت حدود ۱۶ میلیون تومان و در بیشترین حالت به حدود ۵۰ میلیون تومان برسد.

طراحی گرافیک، انیمیشن و موشن گرافیک

کسانی که در سال ۱۴۰۱ کارشناس طراحی گرافیک، انیمیشن و موشن گرافیک بوده‌اند میزان حقوق دریافتی‌شان بین پنج تا ۱۵ میلیون تومان بوده، کارشناسان ارشد در این حوزه بین ۷.۷ تا ۲۰ میلیون تومان دریافتی داشته‌اند و مدیران هم از ۸.۴ تا ۳۰.۶ میلیون تومان و بیشتر حقوق ماهانه دریافت کرده‌اند. هر یک از این سه دسته برای سال ۱۴۰۲، انتظار افزایش ۳۰ درصد و بیشتر برای حقوقشان دارند. کارشناسان افزایش ۳۸ درصدی، کارشناسان ارشد افزایش ۳۰ درصدی و مدیران هم افزایش ۳۴ درصدی را برای امسال انتظار دارند.

در واقع حقوق مد نظر کارشناسان برای سال جدید بین ۶.۶ تا حدود ۱۹.۵ میلیون تومان است؛ کارشناسان ارشد بین ۹.۴ تا ۲۷.۶ میلیون تومان و بیشتر و مدیران طراحی گرافیک، انیمیشن و موشن گرافیک هم بازه‌ای از حدود ۱۲ تا بیشتر از ۴۲ میلیون تومان را انتظار دارند.

متن کامل گزارش جاب‌ویژن را در این‌جا ببینید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 210 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 16 آوریل 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها