زومیب نوار جستجو سرانجام به Task Manager ویندوز ۱۱ اضافه می‌شود - زومیب

Task Manager یکی از پرکاربردترین برنامه‌های ویندوز است و می‌توان از آن برای مدیریت منابع سیستم ازجمله فرآیندهای درحال اجرا، فایل‌های سیستم و برنامه‌های استارتاپ استفاده کرد. اکنون در به‌روزرسانی ۲۲H2 ویندوز ۱۱، ظاهر این برنامه براساس زبان طراحی Fluent مایکروسافت تغییر کرده است.

نسخه‌ی جدید Task Manager شامل گزینه‌هایی برای تراز بهتر آن با برنامه‌های دیگر ازجمله Outlook، Paint، آفیس و غیره است. درحالی‌که این برنامه بازطراحی شده، اما روش استفاده از آن همچنان مثل قبل است. این یعنی شما می‌توانید برای مدیریت فرآیندهای درحال‌ اجرا و موارد دیگر، روی تب Processes کلیک کنید.

نوار جستجو Task Manager ویندوز ۱۱

توسعه‌ی ویژگی‌های Task Manager واقعاً کند بوده است و به‌عنوان مثال این ابزار حتی بخشی برای جستجو به کاربران ارائه نمی‌دهد. به نوشته‌ی WindowsLatest، جدیدترین نسخه‌ی پیش‌نمایش ویندوز ۱۱ تأیید می‌کند که این برنامه یکی دیگر از قابلیت‌های اساسی موردنیاز کاربران یعنی نوار جستجو را دریافت خواهد کرد و انتظار می‌رود این تغییر با انتشار به‌روزرسانی بعدی دردسترس عموم قرار گیرد.

درحال‌حاضر ابزاری برای جستجو در Task Manager وجود ندارد و تنها راه یافتن برنامه‌های خاص یا سرویس‌های درحال اجرا، مرور فهرست طولانی ارائه‌شده در این برنامه است.

نوار جستجو Task Manager ویندوز ۱۱

مقاله‌ی مرتبط:

بسیاری از کاربران برای یافتن یک فرایند خاص و توقف آن بدون استفاده از Task Manager از جایگزین‌های قدرتمندتری مثل Processes Explorer بهره می‌برند. خوشبختانه به‌نظر می‌رسد مایکرسافت بالاخره تصمیم گرفته است تا ویژگی بسیار ضروری جستجو را به Task Manager ویندوز اضافه کند. قابلیت مذکور در بالای این برنامه قرار داده می‌شود و فعلاً در جدیدترین بیلد توسعه‌دهندگان ویندوز ۱۱ پنهان است.

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، می‌توان کلمات کلیدی مثل File Explorere را تایپ و نتیجه‌ی موردنظر را انتخاب کرد. شایان‌ذکر است اگر نام دقیق فرایند یا شناسه‌ی برنامه را تایپ نکنید، نوار جستجوی Task Manager کار نخواهد کرد.

البته قابلیت نوار جستجوی Task Manager طی هفته‌های آینده احتمالاً بهبود خواهد یافت. ناگفته نماند که این ویژگی برخی شکاف‌های میان Processes Explorer و Task Manager را کاهش خواهد داد. انتظار می‌رود این به‌روزرسانی طی هفته‌ها یا ماه‌های آینده در نسخه‌ی ۲۲H2 ویندوز ۱۱ ارائه شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 222 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 نوامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.