زومیب چت‌بات‌های هوش مصنوعی گوگل و مایکروسافت همچنان اطلاعات نادرست ارائه می‌دهند - زومیب

به‌عبارت دیگر آنچه درحال‌حاضر با آن مواجه شده‌ایم، بازی بزرگ گردش اطلاعات نادرست میان چت‌بات‌های هوشمند مصنوعی است که امکان سنجش منابع خبری قابل‌اعتماد و اطلاعات واقعی را ندارند. در این مورد خاص همه‌چیز از توییت شوخی HackerNews شروع شد که موضوع آن را در بالا توضیح دادیم.

اگرچه چت‌بات‌های هوشمند مصنوعی توانایی‌های خیره‌کننده‌ای دارند اما همچنان در دسته‌بندی خبرها و اطلاعات قابل‌اطمینان و واقعی با اطلاعات نادرست در فضای وب مشکل دارند. درواقع دسترسی هوش مصنوعی به اینترنت باعث می‌شود دنباله‌ای از اطلاعات نادرست و غیرقابل اعتماد در سرتاسر وب به‌راه انداخته شود؛ معضل بزرگی که نمی‌توان آن را به‌طور کامل تصور کرد. دلیل ایجاد چنین شرایطی، رقابت بسیار زیاد گوگل، مایکروسافت و OpenAI در حوزه‌ی هوش مصنوعی است زیرا هرکدام از این شرکت‌ها قصد دارند بخش بیشتری از این بازار را دراختیار خود داشته باشند.

شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه‌ی هوش مصنوعی در صورت بروز خطاهایی مثل ارائه‌ی اطلاعات نادرست، اعلام می‌کنند که درحال آزمایش سیستم‌های خود هستند و چت‌بات‌های آن‌ها قطعاً عملکردی شبیه موتور جست‌وجو ندارند. به‌هرحال ما می‌دانیم مردم از این ابزارها برای چه اهدافی استفاده می‌کنند و پیش‌ از این نیز بارها شاهد ارائه‌ی اطلاعات نادرست ازطرف چت‌بات‌های هوش مصنوعی بوده‌ایم. اکنون نیز به‌نظر می‌رسد این چت‌بات‌ها با استناد به اشتباهات یکدیگر، باعث ایجاد زنجیره‌ای از اطلاعات نادرست در فضای وب می‌شوند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 185 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 23 مارس 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها