زومیب چطور بفهمیم باتری گوشی آیفون تعویض شده است - زومیب

اپل از زمان انتشار iOS 11.3 قابلیت جالبی به آیفون اضافه کرده است که با استفاده از آن می‌توان درصد سلامت باتری را مشاهده کرد. باتری‌های قابل‌شارژ با گذر زمان از لحاظ شیمیایی پیر می‌شوند و توانایی آن‌ها در ذخیره‌ی انرژی کاهش می‌یابد.

با مراجعه به منوی تنظیمات، بخش Battery و سپس Battery Health & Charging می‌توانید درصد سلامت باتری را ببینید. به‌طور کلی توصیه می‌کنیم پس از افت سلامت به زیر ۸۰ درصد، اقدام به تعویض باتری آیفون کنید.

تشخیص باتری اصل و غیراصل آیفون

باتری‌های لیتیم-یون قطعاتی حساس هستند و باید با دقت بسیار بالا تعویض شوند. هرگونه آسیب به این باتری‌ها باعث داغی بیش از حد،‌ آتش‌سوزی و جراحت می‌شود. به‌ همین دلیل صرفاً باید تکنیسین‌های آموزش‌دیده اقدام به تعویض باتری آیفون کنند. تعویض باتری توسط افراد غیرمتخصص و استفاده از باتری‌های غیراصل روی ایمنی دستگاه تأثیر منفی می‌گذارد و ممکن است باعث عملکرد نامناسب آیفون شود.

به روایت سایت رسمی اپل،‌ باتری‌های اصل به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که نرم‌افزار دستگاه نیز توانایی شناسایی آن‌ها را دارد. آیفون ازطریق سیستم‌عامل iOS جزئیات درصد شارژ و سلامت باتری را اعلام می‌کند. باتری‌های غیراصل یا باتری‌هایی که به شیوه‌ی درست تعویض نشده‌اند نمی‌توانند اطلاعات دقیق سلامت را در دسترس iOS قرار دهند.

از کجا بفهمیم باتری آیفون تعویض شده است؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 293 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 22 آوریل 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها