زومیب کتاب صوتی غرور و تعصب - زومیب

– نویسنده‌ی عاشقانه‌های محبوب:
جین آستین نویسنده‌ی مشهور انگلیسی است که دسامبر ۱۷۷۵ در همپشر متولد شده است. پدرش که کشیش بود، در جوانی جین درگذشت و خانواده‌ی آستین پس از چند بار نقل مکان، در همان حوالی همپشر ساکن شدند. جین نیز اغلب همراه خانواده بود. گاهی به لندن رفت‌و‌آمد می‌کرد و زمانی هم به دلیل بیماری ناچار شد به وینچستر مهاجرت کند. اما ژوئیه‌ی ۱۸۱۷ و زمانی که تنها ۴۱ سال داشت، چشم از جهان فروبست. جین آستین که نویسندگی را از سنین پایین شروع کرده بود، در زمان کوتاه حیاتش موفق به انتشار چهار رمان شد. کتاب‌های «عقل و احساس»، «غرور و تعصب»، «منسفیلد پارک» و «اما» بین سال‌ها ۱۸۱۱ و ۱۸۱۶ چاپ شدند. اما دو رمان دیگرش با نام‌های «نورثنگرابی» و «ترغیب»، پس از مرگ او و در سال ۱۸۱۸ منتشر شدند. آن‌چه بیش از همه جین آستین را محبوب کرده، قدرت او در روایت روابط میان انسان‌ها و بیان احساساتشان است؛ به‌گونه‌ای که به بهترین نحو مخاطب را با دغدغه‌های شخصیت‌های داستان همراه و هم‌دل می‌کند.

– فرزند دلبند جین آستین:
«غرور و تعصب» یکی از بهترین آثار جین آستین و نیز یکی از مطرح‌ترین رمان‌های عاشقانه‌ی تاریخ ادبیات است. خود نویسنده نیز علاقه‌ی ویژه‌ای به این اثرش داشته و از آن با عنوان «فرزند دلبند»ش یاد می‌کرده است. غرور و تعصب در سال ۱۸۱۳ برای اولین بار منتشر شد؛ اما آستین، آن را زمانی که تنها ۲۱ سال داشت، نوشته است. این کتاب علاوه بر جلب علاقه و توجه مخاطبانش در سراسر جهان، مورد توجه فیلمسازان نیز بوده و اقتباس‌های بسیاری از آن تولید شده است. موفق‌ترین اقتباس سینمایی غرور و تعصب را «جو رایت» کارگردان انگلیسی در سال ۲۰۰۵ ساخت که در آن «کی‌را نایتلی» و «متیو مک‌فادین» دو نقش اصلی را بازی کردند و توانستد تصویر ماندگاری از الیزابت و دارسی که جین آستین خلق کرده بود، به اجرا در آورند.

– غرور دارسی در مقابل تعصب الیزابت:
غرور و تعصب داستان خانواده‌ی بنت را روایت می‌کند که پنج دختر دارند: جین، الیزابت، مری، لیدیا و کیتی. از همان ابتدای داستان، شخصیت‌های دیگری نیز به داستان راه می‌یابند که ماجراهایی را برای خانواده‌ی شکل می‌دهند. مهم‌ترین آن‌ها مرد جوانی به نام دارسی است که در ابتدا غرور و نخوتش بیش از هر چیز، توجه همه را جلب می‌کند. اما وقتی غرور دارسی در مقابل تعصب و پیش‌داوری الیزابت قرار می‌گیرد، چالش‌های تازه‌ای را برای هر دو به همراه می‌آورد. چالش‌هایی که بر دیگر اعضای خانواده نیز اثر می‌گذارد؛ اما به‌مرور باعث رشد و شناخت بیشتر هر دوی آن‌ها می‌شود و پایان متفاوتی را برایشان رقم می‌زند.

– برشی از غرور و تعصب:
فکر می‌کرد: «جای شکرش باقی است که چیزی هست که آرزو کنم. اگر همه‌ چیز کامل و مهیا بود، دل‌مرده‌تر می‌شدم. اما حالا که مدام از نبودن خواهرم متأسف و ناراحتم، لااقل بهانه‌ای دارم تا به تحقق انتظاراتم امید ببندم. کاری که همه‌ی قسمت‌هایش بر وفق مرادم باشد، قابل تحقق نیست. فقط با پذیرفتن یک‌جور ناراحتی می‌شود یأس را کامل از خود دور کرد.»

– مجموعه‌ی صوتی آثار جین آستین:
«غرور و تعصب» نخستین اثر از میان رمان‌های «جین آستین» است که طی همکاری آوانامه و «نشر نی» و با ترجمه‌ی روان «رضا رضایی» در قالب کتاب صوتی منتشر شده است. روایت داستان و اجرای شخصیت‌های زن کتاب را «سحر بیرانوند» انجام داده و «مهبد قناعت‌پیشه» اجرای دیالوگ‌های مردان قصه را برعهده داشته است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 298 views بار دسته بندی : رپورتاژ آگهی تاريخ : 6 آوریل 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.